the end or a new beginning !?

27 juni 2017 - Tegallalang, Indonesië

Di20 juni : vandaag laatste dag in Australië, en zeer weinig mensen zijn op de hoogte , Voor verschillende redenen , ik wil rustig thuiskomen en als mene fb volstaat is dat nogal moeilijk maar vooral ik vertrek morgen een week op yoga retreat in bali en wil mijn ouders niet ongerust maken . Zeker ons mama heeft al stres genoeg. En als ik volgende week ineens voor hun deur sta kan ik suprice doen! Hihi vind ik leuk! Zou Facebook zeggen .
Dus vandaag lekkere oads eten , inpakken op het gemakje , shit krijg alles nu mee , hoe heb ik da nu weer gedaan !?
Nog wat babbelen en documentaires zien met Charlotte want die is lekker thuis . Middags noodles en steamed buns eten oooh ik hoop dat ik die thuis vind want das zo lekker. En s avonds een creatie van Charlotte moeilijk uit te leggen maar over heerlijk . We moeten s avonds ook al afscheid nemen want ze komen me om 03 50 u halen voor mijn vlucht naar bali dus voor de werkende mensen is dat niet zo tof he! Dus maan laatse stukje vedgo bar en bed in.
Het is raar om afscheid te nemen van 2 fantastische mensen waar je zo nouw mee hebt samengewoond en lief en leed hebt gedeeld voor zo'n lange tijd. Ik weet wel dat we contact houden via het internet elkaar dat is toch niet hetzelfde natuurlijk ! ik moet zeggen dat ik weinig mensen heb ontmoet met zo'n groot hart en die er zonder iets terug te verwachte waren voor mij en om 10 keer over hetzelfde te babellen en 11 keer ook als het moet. Door hun heb ik toch een soort van richting in mijn leven gevonden. En een possitieve kijk dat ik slimmer ben dat ik denk en dat het mij allemaal wel lukt om te studeren en een nieuwe draai in men leven te creëren en door hun steun ben ik ook door alle niet zo'n fijne dingen van de laatse periode door geraakt , en dat zal ik nooit vergeten!!! Ik zal ze missen! En het zal een blij weerzien worden als ze naar België komen. Maar nu ga ik slapen want vanacht is het morgend .

Woe 21 juni : de dag is aangebroken dat ik toch een stukje alleen nog ga reizen ... de uber pikt me op en hupsakee naar de luchthaven. Het is de hele aardige man van Sri Lanka met een aangrijpend levensverhaal , als je dat hoort hoor ik het iedereen graag zeggen he immigranten maar als je in een oorlogsgebied woont met een vrouw en een pasgeborene doe je ook alles om je gezin te beschermen he ! Nu op de luchthaven aangekomen inchecken, bagage dat bijna 30 kilo weegt , tja ge weet wel hoe dat gaat he ... zit ik een koffie te drinken en wat zie ik op Facebook ik heb een kleed gewonnen , wouww geweldig, hihi ik denk dat men Karma is omgeslagen, Ik voel het gewoon! Hop de vlieger in en 7 lange uur en want het was een krappie vliegtuig onderweg . Eens aangekomen moet ik kei lang wachten op men bagage , kunt want ik had geregeld dat er iemand mij komt ophalen een taxi chauffeur dat ik ken en vertrouw van de vorige keer , en nu staat dee mens daar ocharme.
het is gelukt op naar het hotel/retreat in ubud . Eens aangekomen een fantastisch ontvangst met hele lieve Balinese mensen en een hele mooie kamer !
Met een briefje op men bed inhale future exhale the past! Ik ga ook eerst lunchen want ik heb honger en het is al na 3u, Daarna krijg ik een welkoms voetmassage, niet slecht he ! Voor de rest hang ik wat rond kijk hier even op het domein en s avonds dinner in het gezellig restaurantje tofu , temple curry njam njam .
Nog wat schrijven aan men blog en hupsakee men bed in want morgen begint men yoga programma.

Do 22 juni : vandaag om 8 u opstaan voor een gezond ontbijt! Lekkere oats met pompoen en nootjes daarna yoga 2 uur aan een stuk , ik vind het best moeilijk maar ik voel me toch heel zen erna , het geeft mij wel iets rustgevend maar mijn spieren gaan pijn doen morgen ...
De jota instructeur komt u positie soms verbeteren en duwt neig door amai men lies ...
Daarna heb ik vrije tijd en iets wat iedereen denkt dat ik constant doe maar dus nooit niet gebeurt ik ga lekker aan het zwembad liggen , lekker ontspannen met een detox sapje erbij . Dat hier ni slecht is! Dan lunchen lekker loempia en Chilli con carne en erna een fruitsla . Dan gaan we ons even opfrissen want er staat seves een massage gepland . Ik kom aan de spa en het is het aardige jonge meisje van gisteren weer dat zei dat ze mij ziet als haar voorbeeld omdat ik moedig ben om alleen te reizen ook al ben ik getrouwd . Zoo lief en leuk om te horen maar ocharme de mensen hier zijn ook verplicht om de familie naam voort te zetten natuurlijk en hebben op zeer jonge leeftijd al meer dan een kind en zijn voor ons arm , zelf zien ze het niet zo want als ze werk hebben en eten ja dan ben je toch rijk!?
Dus een lymfaschishe massage echt zalig maar erna zegt ze het bad staat klaar ... een gigantische badkuip gevuld met bloemen en lekker warm water staat op mij te wachten zalig! Helemaal herboren is het meditatie tijd dus naar de bovenste verdieping waar de yoga zaal is met uitzicht op de rijstvelden,
Mediteren is dus niet gemakkelijk en vergt ook wel wat training hoe zet je u bovenkamer een uur stil , je moet een worden met je lichaam en je concentreren op je ademhaling en dat lukt wel maar hoeveel keer er ineens een gedachte binnen schiet , ik ben toch niet te doen he!
Daarna late dinner want het is al half 9 eet ik een detox soepje en dan een mi goreng en als drankje een detox ginger weet ik veel bij elke maaltijd ldan slaapjes tijd ...

Vr 23 juni: vandaag om 5 30 opstaan voor een sunrise walk , amai dat doet pijn maar om 6 00 vertrekken voor een wandeling door de rijstvelden .
Daarna ontbijt en ik krijg ineens een vers jonge kokosnoot voor men neus,zomaar , wat lief toch !
Dan even an het zwembad zitten en dan staat er een facial gepland maar wegens mijn gevoelige huid mag ik wisselen voor een massage dus een andere lieve dame leni geeft me een mega harde massage want ik ben zooo stijf van gisteren echt ik kan men hoofd bijna niet meer bewegen.
Daarna even verfrissen en ik neem de shuttle naar ubud centrum even door het mega drukke ubud kuieren en de markten af wandelen , onderhandelen à vollonte voor wat leuke souvenirs en kaarsen voor thuis, niet te veel want mijn koffer zit stampvol . Even lunchen een mihoen goringske en daarna een ijs koffie lekker!
Ik laat mijn voetjes doen want die zien er niet uit en wandel rustig heel fantastisch ubud door , doe af en toe eens een babeltje met de mensen en het is echt mega heet vandaag .
Ik ben uitgedroogd dus ga iets drinken een lemongras sapje , best lekker en verfrissend en dan wandel ik nog even de andere kant uit .
Het begind stilaan donker te worden en de warungs gaan open , ik vind een corn jes !want die zijn hier zo lekker , de mensen die deze verkopen zijn zo arm en vragen maar 5000 roepia das is 0,33 cent ocharme en dan zo blij zijn als ze ene verkopen. Nu ga ik stilletjes aan naar het pik up punt en er staan veel mensen te bedelen . Een klein kindje staat met zijn handje uit naar mij te staren ik probeer het te negeren want ik vind bedelen altijd zo spijtig, mensen die iets proberen te ondernemen dat vind ik iets anders! Maar ik wandel voorbij en ik denk ja ocharme toch voor dat beetje en draai me om en geef dan toch een centje in zijn handje , de mama komt mij bedanken ik trek wat foto's en we wandelen door. Ik ontmoet wat toffe Australiërs voor een babeltje en wandel naar het shuttle punt waar de schuttle er duidelijk niet doorkomt na een uur wachten bel ik naar het hotel en die weten het niet goed en vragen mij een taxi te nemen , no problem taxi's genoeg hier dus ik neem een scooter taxi naar het hotel en daar verontschuldigen ze hun en betalen mijn taxi terug . Dus eind goed al goed ! Ik moet gaan dinneren maar heb totaal geen honger , ik ga vragen of ik mijn dinner naar zondag mag verschuiven omdat ik toch een dag heb bij geboekt bij men yoga retreat , geen probleem dus ik eet alleen een uiensoepje en dan douchen en bedje in want het is al laat .

Zat 24 juni : vandaag lekker uitslapen pas yoga om 9 00 u , maar ik slaap heel onrustig en wordt dus een paar keer wakker in de nacht mmm domper!
op het gemakje wakker worden naar de yoga en het is een andere yogi vandaag een dame en alles draaid rond de heupen vandaag , het is ook veel minder intens en vermoeiend dan van de week , ze zegt ook best interessante dingen zoals we kunnen niet controleren wat een ander denkt of zegt maar we kunnen het wel gewoon loslaten en denken oké dat is jouw mening maar ik ga door met mijn leven . Positiviteit vasthouden is moeilijk maar als dat je lukt neem je het ook mee naar je volgend leven . Alles draait om je eigen geluk en in deze maatschappij moeten ze ook de yoga aanpassen naar de vele emotionele indrukken en prikkels en de nek en rug klachten van stres en gsm en i pad gebruik . Volledig ik dus ! Alles draaid ook om ademhaling bij kundudasi yoga possitieve energie erin en negatieve eruit en focus op je andemhaling en niet om er fancy uit te zien terwijl je de oefeningen uitoefend .
Daarna een lekker ôntbijtje muesli met cocosyogourt en vers fruit, daarna lekker aan het zwembad liggen en ik ontmoet een interessant koppel uit zuid Afrika ze werken op een boot 4 maand aan een stuk volle bak en dan 4 maand vrij en dan reizen ze samen de wereld rond echt super hoe gezien , na bali vliegen ze door richting Europa , ik hoop dat ze goed gespaard hebben haha . Even lunchen goud temple met rode curry en rode rijst en
dan heb ik weer een spa kuur oefff wat een zwaar leven heb ik hier toch he seg ...
Eerst een lekker detox drankje en dan weer een overweldigende massage met daarna een peeling met zeezout en dan weerbhet bloemenbad in , geweldig toch!
Daarna nog wat schrijven aan men blog en op dinner weeral zalig genieten en als dessert een panncake met banaan , overheerlijk. Dan nog een babeltje met de buren en een half uurtjemediteren en men bed in!

Zo 25 juni: mijn laatste dagje hier is aangebroken , spijtig want ik heb het hier heerlijk naar men zin maar ik ben zo blij al men famillie en vrienden terug te zien en vooral men ventje .vandaag heb ik yoga les van de gourou en krijg ik een zegen ,ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen maar het is een zware maar heel fijne relaxerende yoga les , de gourou is eigenlijk heel grappig en er zijn vrij veel mensen aanwezig van over heel ubud, ik wordt geholpen door een dame van zijn team en krijg het allemaal wel een beetje door , alleen mijn polsen doen veel pijn na een tijd ook omdat ik ze de eerste lessen teveel belast heb en toen nog niet wist dat het anders kan ook natuurlijk d. Na 2 uur yoga is het 20 min meditatie en de gourou komt iedereen een zegen geven in stilte endaarna neemt hij men hoofd vast begind er super hard mee te draaien en ik hoor de hardste krak ooit en ik ben best gewoon van naar de osteopaat te gaan he! Hij doet dat voor 2 kanten van men nek en voel me al direct een stuk meer relaxed !
Echt heel indrukwekkend Allemaal en daarna even ontbijten en er komt een oudere da men vragen of ze erbij mag komen zitten , natuurlijk!
Blijkt een Australische 60 er te zijn met de meest interessante verhalen , ze woont in bali nu maar heeft lang in Vietnam gewerkt als leerkracht .
We babbelen en lachen ze vind me grappig en delen vele verhalen , een ander meisje van mijn leeftijd komt erbij zitten en ze blijkt ook een Australische te zijn en een stewardess dus weer heel veel interessante en grappige verhalen . De oudere vrouw zegt dat ze haarzelf in mij ziet en dat ze op mijn leeftijd met diezelfde dingen zat en denkt dat studeren voor mij mentaal zeer goed zal zijn ik ben iemand dat uitdagingen in haar leven nodig heeft en verstandelijk geprikkeld moet worden maar niet verschieten zei ze dat je binnen 5 jaar weer een avondtuur of uitdaging gaat zoeken . Iedere mens is anders en heel veel mensen zijn blij om in een cocon te leven en heel hun leven hetzelfde te doen met dezelfde mensen , andere denken zo gelukkig te zijn en/ of durven daar niet uitstappen, en andere durven dat wel en daar val ik onder, en daar krijg je natuurlijk veel kritiek op en dat wordt een gevecht in het begin met jezelf en daarna met anderen omdat mensen niet begrijpen wat ze zelf niet kennen , dat is onwetendheid, mensen houden hun wereld te klein en alles wat ze niet kennen is raar of slecht en da's iets waar ik moet mee leren leven , wat andere denken heb je geen macht over maar mensen weten niet beter , en dat wil niet zeggen dat ze slecht of kwaadaardig zijn maar gewoon onwetend ook al denken ze alles te weten , sommige dingen leer je gewoon niet op school! Ik heb mezelf op deze reis keer beter leren kennen en je moet doen wat je gelukkig maakt das gewoon zo belangrijk want je hebt maar een leven , we moeten niets vanzelfsprekend nemen een ademhaling missen en het is gedaan! Don't take things for granted!
weeral veel wijze woorden vandaag en dan is het tijd om men laatste spa therapie, vandaag gaat alles om kruiden , weeral een heerlijk detox drankje en massage
( ik weet het ik ben verwend ) en daarna een kruidebad in haha , bolleke krijgt je pikante foto haha
Daarna nog een detox theetje en dan maak ik een wandeling door de buurt met mooie rijstvelden en de heilige tempel van de gourou.
Dan een uurtje aan het zwembad liggen en nog even bellen met men mannetje en daarna mij klaarmaken om te gaan eten mijn laatste dinner,
Weeral lekker gegeten en naar met terrasje om nog wat te schrijven , daarna nog een babeltje met de buren en men bedje in! Morgen om 12 00 u de schuttle naar de luchthaven en of we go , ik hoop op goede vluchten en geen vertragingen haha mja zoals iedereen zeker!

Ik moet zeggen dat deze reis veel zwaarder was das voorgenomen , ik mis mijn ventje enorm en heb me veel alleen gevoeld maar ook geleerd dat ik eigenlijk ook graag alleen ben af en toe en daar van kan genieten , maar van heel het avondtuur heb ik toch veel baat gehad ,
Ik heb veel minder gewerkt dan gepland en emotioneel veel te verwerken gehad !
Ben ik blij dat ik het gedaan heb ? Absoluut!
Ik heb veel geleerd over mezelf en wat de moeite is in de toekomst om mij op te richten en wat niet op verscheidene gebieden.
Dat het oke is om anders te zijn dan mensen in mijn omgevingen en trots mag zijn op wie ik ben.
Het meest interessante eten heb ontdekt en de waarheid erover.
Ik heb de meest fantastische mensen ontmoet die mij geïnspireerd hebben om het beste van mezelf te zijn.
en veel steun gehad uit verwachte en onverwachte en hoekên .
Ik heb mensen in mijn hart gelaten die ik nooit zal vergeten .
Ook een mannier gevonden om mij te relaxeren en leren meer te relativeren ook al vergt dit nog wat oefening eigenlijk had ik ,
De hoop daarvoor al opgegeven .
Dat het oké is om egoïstisch te zijn en jezelf op de eerste plaats te zetten în je leven.je hebt er maar een.
Dat alles op een of andere manier altijd in zijn plooi valt .
En gewoon de mooiste dingen gezien en ervaringen ̂ meegemaakt dat altijd een stukje van mezelf zal zijn.
Maar vooral de kans dat mij gegeven is door men ventje en iedereen dat hem erdoor heeft getrokken toen ik er niet was,
Om mezelf beter te ontwikkelen en alles eens van op een afstand eens te kunnen bezien ,
Liefde is elkaar ook kunnen loslaten , er is geên liefde zonder pijn! maar nu kunnen we terug samen zijn.
( en dat rijmt nog ook) haha

Bij deze vlieg ik terug naar huis en sluit ik (voorlopig ) dit avondtuur en dus mijn blog !
Ik weet dat er nog zullen volgen maar eerst stort ik mij op een nieuw avondtuur het halen van een mooie diploma!
Bedankt om er te zijn voor mij en men ventje !

Liefs eefje xxx

1. Marijke:
    27 juni 2017
    Een mooi verhaal Eefje maar toch blij dat je terug bend binnen kort gaan we samen op reis met on 4 joepie ik verheug mij er op xxcx