first weekend brisbane!

12 april 2017 - The Gap, Australië

Zaterdag avond ga ik met Charlotte &chris naar brisbane centrum , echt super gezellig , allemaal lichtjes, gezellige markten , restaurants en bars allor! We gaan erna Indisch eten en het was super lekker !! Voor mij de eerste keer want in Australië is het super populair maar in België niet echt he wij gaan gewoon naar de Chinees en dat is toch iets volledig anders , maar echt njammie! daarna gaan we brownies halen in een Vegan bakker en ze waren super , echt ni normaal lekker , met pindabutter en oreo ni normaal goed! Daarna een aflevering game of trones en dan ons bedje in want morgen vroeg opstaan om op de Vegan markt te staan , de eerste keer op de markt echt super fijn denk ik !

Opstaan!!! Tijd om al het grief te gaan halen in de Vegan store waar Charlotte werkt en op te gaan zetten op de markt , super gezellig , iedereen is heel erg aardig en het is super druk en verkopen heel erg goed dus dat is goed nieuws voor Charlotte haar job want de winkel is vrij nieuw en als het goed loopt krijgt ze misschien meer uurtjes op haar werk dus zeer goed uiteraard. Iedereen denkt ook dat vegans alleen maar groenten eten maar wegens zij meer kreatief moeten zijn met eten is het echt wel super lekker maar het is hier dan ook best populair en ik ben er zeker van dat je dat niet echt vind in België hoor! Maar ik ben blij dat ik het allemaal kan beleven en vooral proeven hihi !

Na de markt breng Chris mij terug naar de mensen waarvoor ik werk en ik ben best zenuwachtig na het incident met de truck ...
Ze komen even mee naar binnen om te checken dat het wel oké is en carol kon er best wel om lachen , 1000 dollar kosten mja he gets over it ! Ik voel me hier niet goed bij mja ik ga volgend weekend met de trein naar het centrum en leen geen auto meer wegens ik toch geen deftige uitleg krijg en er ook geen deftige afspraken worden over gemaakt , ik ga even Skype met bolleke en hoor Keith wegens ik confrontatie niet wil uitstellen zeg ik dat ik even terug bel later , en ga ik mij excuseren voor de auto ..
No worries mate , shit happens! En meer wilt hij er niet echt over kwijt dus ja wat nu moet ik dat betalen , wordt het van men loon af gehouden ? Who knows? We zullen het wel zien zeker , voor de rest zijn ze weer al hun verhalen aan het vertellen en eten we pizza of dat er niets gebeurd is .. ik bel nog met Iris die mij de hele tijd zit uit te lachen en zoals Charlotte zegt beter een baantje in de stad kan zoeken zodat ik mensen leer kennen en niet zo afgelegen lig dus dat zal ik ook gaan doen denk ik stilletjes aan op zoek naar iets in het centrum want een hele week vast zitten bij mensen thuis is ook maar triestig he , hier is echt niets maar dan ook niets op loopafstand ,dat wil dus zeggen 5 u werken per dag en voor de rest hier wat zwemmen en rondhangen en afhankelijk zijn van iedereen om u ergens af te zetten enzo , echt verschrikkelijk! Niet echt wat ik in gedachte had natuurlijk , thuis doe ik ook alles zelf en hier ben ik pressies ne kleuter dat niets kan ....

Hoe langer ik hier ben hoe raarder ik de mensen vind , ik ben voor de eerste keer in hun badkamer geweest en ik ben best wat gewoon maar dit ging erover voor mij , zo ranzig seg bah! Het is hier vuil en stinkt hier verschrikkelijk maar dit .... jak!! zij doet wel haar best voor mij op men gemak te laten voeleê maar ik ben er 95 % zeker van dat ze schizofrenie heeft , ze zit constant op een andere toon van haar stem tegen haarzelf te praten en niet zoals wij luidop denken , echt heel rare verhalen , en hij is echt zo'n boere pummel dat een hele dag zit te vloeken en klagen en zagen , ik zit hier vast en buiten kuisen en koken kan ik hier niets doen , alle ja er is wel een zwembad maar ik ben niet echt een waterrat he ...
Savonds zit ik hier wat rondhangen tot ik eten krijg eigenlijk, niemand spreekt hier tegen elkaar , en na het eten ga ik op men kamer zitten zonder tv en ja das vreed triestig , als je niets kunt zien of doen en je kunt eens geen babeltje doen ofzo dat is toch niet waar voor ik hier ben he ... ik sta trouwens ook vol vlooiebeten
Ik heb Charlotte &Chris dit laten weten en vinden dit echt niet normaal , ik heb ook wat schrik van hem en zun vinden het beter dat ik hier niet woon en willen me komen halen ... ik zeg s morgens tegen Carol dat ik niet zo goed in men vel zit maar dat het niet aan hun ligt en dat ik liever bij Charlotte zou willen gaan wonen ,zij vind dat allemaal oké en we spreken af dat ik 3 hele dagen kom helpen per week dan hier dan heb ik dezelfde loon dan 5 dagen 5 uurtjes te werken en ben ik 4 dagen thuis , en kan ik ander werk zoeken op men gemakje in de stad , maar heb ondertussen toch een inkomen , dit is niet de job dat ik in gedachte had en wil toch iets socialer gaan doen, in betere hygienische omstandigheden , dan gaat men Engels ook vele beter worden ...dus morgenmiddag komen ze mij halen halleluja!!! Ik ben ook aan het overwegen om een cursus koffie maken (barista) te doen omdat dat hier echt een ding is en wel leuk is als ervaring om mee naar huis te kunnen nemen !

1. Eddy:
    12 april 2017
    zoek rustig een nieuwe job, dan kan je nog wat nieuwe ervaringen opdoen. Blijkbaar klikt het wel goed met charlotte, dat is leuk. Profiteer zoveel mogelijk ginder, doe zoveel mogelijk nieuwe ervaringen op en have fun. Dikke kus van papaXXXX
  2. Bolleke:
    13 april 2017
    Liefje het werk komt allemaal wel goed, het belangrijkste is dat je er van geniet en neem gebruik van de dagen die je niet moet werken om van te genieten
  3. Iris:
    13 april 2017
    Babe alles komt goed! je zit er voor de ervaring... zowel goede als slechte... nooit gaat alles volgens plan of zoals we verwachten. belangrijkste is dat je veel bij leert en er als mens rijker uitkomt. je zit soms met een bang hartje maar soms moet je gwn springen! feel bad? leave it! there's so.much more to explore. je doet het goed! ♡♡♡♡