Iris time

16 juni 2017 - The Gap, Australië

Zat 27 mei : we staan op en krijgen van Charlotte heerlijke panncakes , Vegan en raar maar waar gezond, geen vetten of dergelijke maar overheerlijk .
vandaag gaan we naar koala sanctuary , maar eerst rij lessen van Charlotte want na dat verhaal van gisteren maakt ze zich toch best wat zorgen ...
We gaan naar de koala sanctuary en daar ziet Iris voor de eerste keer koalas en kangerous en de kangerous kan je knuffelen dus dat is fantastisch gewoon he , we trekken heel veel foto's en wandelen nog wat rond zien ook een wombad , maar dat was toch een teleurstelling, Ik dacht dat het kleine schattige beestjes waren maar ze zijn mega dik en groot en liggen te slapen heel de tijd . Daarna gaan we naar de stad , maar eerst komen we naar huis om noodles te eten en dan hop naar de stad waar het markt is . Super gezellig ! We wandelen wat rond en daarna gaan we nog wat drinken , voor mij de eerste keer een corona doen een dansje op de straat . Daarna gaan we indian food eten , jess! Love it!
Dan naar huis een grappige film kijken en lekker ons bedje in .

Zo 28 mei : Vandaag vertrekken we Met ons oranje autootje naar sunshine coast het is een 2 uurtjes rijden en als we aankomen blijkt het dat we een prachtige villa hebben geboekt , als dat niet goed is ... we gaan nog even de stad in en het is er heel erg mooi , vele winkeltjes en alle bomen mooi verlicht , echt prachtig ! is wel de moeite .
Dan gaan we naar huis om nog eens noodles te eten en wat tv te kijken en weer ons bed in , we blijven hier 2 nachten dus morgen hoeven we niet te rijden .

Ma 29 mei : vandaag gaan we de noosa national park hike doen , we wandelen veel en hetbis erg stijl , lopen volle bak verloren haha dus hebben de verborgen stranden nniet echt gevonden maar wel een sereuze hike van 16 km gedaan .. daarna lekker lunchen met zicht op de oceaan en we vinden dan alsnog een klein verlaten strandje en kunnen alsnog mooie fotos trekken en Iris neemt de moed om te gaan zwemmen in het koude zeewater ... daarna nog even langs de winkeltjes en naar ons huisje waar weer lekkere noodles eten .

Di 30 mei : vandaag vertrekken richting surfers paradise een van de langste ritten met de auto van 2u30 min we komen aan en we zijn moe , gaan naar een Belgisch chocolade taverne en drinken een hot chocolate voor wat suikertjes , wel echt super lekker hoor! Surfers paradise is zeer touristish en er zijn vele winkeltjes en restaurantjes, . We checken alles even en dan gaan we naar ons hotel waar we in de kamer kunnen. Wel niet slecht maar vrij oubollig is de beschrijving, we rusten een beetje en dan gaan we d inneren , vandaag worden het eens geen noodles maar gaan we thuis eten , echt lekker! Daarna gaan we ene drinken in het hard rock café en die sluiten blijkbaar al om 20 00 u zeg zo vroeg , dus gaan we maar naar huis een filmpje kijken en bed in , maar wat een lawaai! Kei luide muziek op de gang ja da pakt ni bij ons Iris he , dus ze schiet op de gang om van haar parketten te gaan geven en het heeft gewerkt ze durfden de deur niet open doen maar de muziek is gestopt .

Woe 31 mei : vandaag is een spannende dag we moeten met onze auto helemaal vanboven op mount tamborine geraken , haha om 13 00 is het daar de three top challenge voor ons , dat wilt dus zeggen 7 ziplines in de jungle ,omg! dus we vertrekken een uurtje rijden dus das cava , we rijden naar boven en amai en eerste berg lukt al ni goe maar iris slaagt er in met de nodige overtoeren om ons naar boven te krijgen maar daarna loopt alles super vlot. ik Kei veel zenuwen natuurlijk want we zijn er . Chanceke onze group bestaat alleen uit iris en mezelf en de 2 begeleiders , echt comieke figuren zenne , die zien natuurlijk dat madam schrik heeft en ja ik vlieg eerst he , fuck my live seg , stapje per stapje en een serieuze duw van Iris is wel nodig maar ik laat me dan toch gaan naar de overkant over een ravijn , ja die Iris doe bekan in haar broek van het lachen en vind dit soort dingen fantastisch! Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik het gedaan heb , de kop is er af nu nog 6 te gaan .
En die mannen maar onnozel doen en lachen met ons en valse slangen neerleggen enzo ja we hebben het allemaal erg leuk samen . Tot dak ene moet doen zonder mij vast te houden haha no ook way ! Ik ben nu zot ofzo ze dus ik houw me toch maar vast . Iris die laat haar volledig gaan hoor !
Na 7 ziplineszit onze challange er op en vertrekken we terug met ons autootje om op een ander plaatsje op de berg te gaan lunchen een toast met frietjes en dan richting shoppingcenter naar de target om wat prijselijkenieuwe aanwinsten te veroveren . Dan hupsakee naar huis lekker moe de overschot van ons thais eten opwarmen en eten en dan onze nest in want morgen vertrekken we naar bron baby .

Do 1 juni : op het gemakje opstaan en inpakken , soms denk ik toch ik zal zo blij zijn dat ik thuis ben en al mijn spullen terug op hetzelfde plekje liggen en niks meer moet in en uitpakken haha . We zijn te laat voor ontbijt dus gaan terug naar de Belgische chocolade taverne voor een hot choco en een croissant te eten , daarna rijden we door naar byron bat , ook wel bekend als de hippie stad van Australië . We kunnen vlot doorijden en kunnen al inchechken deze keer in een staan caravan omdat hotels hier mega duur zijn ! het is zeer basic maar cava , we trekken de stad in en het is toch een stukje wandelen hoor! Dus we zitten op het strand maar vinden de stad niet direct .
Uiteindelijk geraken we er wel , en iris is  not impressed door alle hippies op blote maar vooral de vuile voeten zijn een probleem voor haar haha . We hebben honger dus gaan een broodje eten en drinken een kambudia,  Goed voor de darmflora. Dan krijgen we het fantastische idee om ons te laten masseren , en blijkt het is een osteopaat , jackpot! Eindelijk mijn rug je beter en dat van Iris ook . Dan wandelen we naar onze staan caravan en eten we ??? Noodles haha daarna slapen maar het is er super koud want dat ding heeft geen verwarming. .. mja slaap lekker lieve vriendjes xxx

1. Eddy:
    16 juni 2017
    die toffe ervaringen kan niemand je nog afnemen, geniet er zoveel mogelijk van.
    Nen dikke knuffel van papa.
  2. Bolleke:
    16 juni 2017
    Liefje weer veel leuke dingen gedaan, dit kunnen ze al zeker niet meer afnemen, geniet er nog van