new chapter part 2

23 april 2017 - The Gap, Australië

17 april : vandaag is het paadmaandag maar bijna alles is hier open dus ga ik met Charlotte om de weg met de bus te leren naar het centrum waar we gaan horen voor men gsm pre paid kaart te veranderen en na ons onderzoek blijkt da we gewoon best die van de aldi kunnen nemen haha , ik ben nu Vodafone en heb 90 min internationaal krediet waar ik dus niet mee naar belgie kan bellen dus dat is ook niet bepaald handig! Gisteren zijn we nog gaan eten bij de thai wat dus super lekker was ! Echt niet normaal! En daarvoor naar kangoeroe point naar de zonsondergang gaan zien , echt prachtig !!!
Ik heb daarna gebeld met kimbz maar voor een of andere reden hebben we zeer slechte ontvangst met elkaar dus dat is wel wat minder !
Hopelijk is het misschien beter als ik volgende week aldi wordt .
Vandaag dus wat rondhangen in de stad en een lekkere lasagne gaan eten ! Maar vanavond is het gezonde Chili zonder vetstof hoor!
Ik heb via de backpacker blog mensen leren kennen die nog iemand zochten om mee te gaan naar lamington national park morgen , dus ik heb me even voorgesteld en of we go tomorrow ... we huren samen een autootje en delen de kosten en rijden naar daar om een hopelijk prachtige hike te gaan doen !

18 april : opstaan lekker vroeg want ik moet optijd de bus nemen naar het centrum , daar aftappen op Roma street en een stukje te voet , alles direct gevonden , super toch ! In het yha hostel meet ik de rest van de groep , alles gaat vanzelf en we stappen de auto in richting lamington national park een uur en half rijden , de nederlande meisjes en jongen van mijn leeftijd zijn super aardig en we kunnen goed babbelen , eens aangekomen kiezen we een hike uit , er zijn er nog vele gesloten door de orkaan debby, dus we doen eerst een kleine hike van 2 km te zien of het te doen is , alles prima dus kiezen we ervoor om een hike van 14 km te doen.
Super mooi hier echt jungle en watervallentjes overal gewoon prachtig maar best een enge hike , constant langs een afgrond wandelden , watervallen overspringen , Bergen beklimmen echt super zwaar ... eindelijk aangekomen , oh shit nog 2 km recht naar boven om onze auto te kunnen bereiken ... fuck seg men beentjes maar we gaan ervoor ... eens aangekomen aan de wagen rijden we naar een koffie house waar we Lekker een burgertje eten en dan rijden we door naar mount tamborine om naar de rock Pools te gaan zien, het is al 4 u dus tijd om te zwemmen is er niet wegens het om 6 u pikdonker is en dan wil je niet naar beneden rijden op zo'n berg dus daar houden we wel even rekening mee , eens aangekomen op de berg valt men frank , dit is de plaats waar de canyon flyer is dat is de activiteit dat ik met Iris gepland heb dus dat weet ik dan ook weeral zijn , da's makelijk ! De rock pools zijn ook super prachtig en na een kleine hike va 2 km rijden we terug door , we rijden naar een Thai om een gezamenlijk etentje te gaan doen in de buurt van waar een van de meisjes couchsurft , weeral heel goed gegeten en we rijden door en zetten haar af , nu is het mijn beurt nog wel even rijden en ze zetten me ook lekker gemakkelijk thuis af , het is 20 00 u en ik ben zo vies dus eerst even lekker douchen en een film je zien en bedje in , morgen Lekker uitslapen !

19 april: Vandaag een rustig dagje , lekker uitslapen wat rondhangen in pyjama lekker chill , een beetje opruimen en de was doen .
Om 6 u gaan solliciteren dus daarvoor een doucheke nemen en mij een beetje sminken want ik zie eruit als een puber met al die vlooiebeten en puistjes ...
Ik neem de bus naar de plaats waar ik moet solliciteren en wat blijkt.... een stripclub , haha ja dat spelletje gaat niet door hoor ! Dus ik ga dan maar door en geef wat cv tjes af in de buurt , wat leuke bars of hotels blijken te zijn. Dan terug de bus op en naar huis want Charlotte heeft Vegan spaghetti bolonaise gemaakt en het was echt super lekker , je kan echt niet merken dat het geen echt vlees is !

20 april: ik heb vandaag om 12 00 afgesproken met een meisje van de groep van australian backpackers , Christel is gisteren aangekomen en wilt graag gaan lunchen met me , dus das gezellig .... ik laat haar de stad zien en south brisbane en zoals verwacht vind ze het super , we gaan lekker lunchen en besluiten samen een leuke trip te plannen , we gaan naar een paar reisbureautjes om te zien of ze onder de on line prijzen gaan en ja hoor we krijgen het voor elkaar om een van de duurste overnight trips naar moreton island en kunnen in het tangelooma resord een nachtje doorbrengen dus echt even een tropische vakantie , met 3 activiteiten inbegrepen waaruit we kunnen kiezen , snorkelen gaan we dus al zeker doen want dat zou echt de moeite zijn daar , voor de rest moeten we het nog eens bezien maar s avonds mogen we de dolfijnen voederen in de prijs inbegrepen! Lekker toch ?! Nadat we alles geregeld hebben gaan we inkoopjes doen , want ik had Charlotte en Chris beloofd naar de winkel te gaan want ze hebben het redelijk druk op het werk en Christel moest ook nog wat dingetjes hebben dus dat komt goed uit , daarna doen we nog een kleine picknick en dan neem ik de bus terug naar huis om samen lekker Vegan hamburgers te eten en ons dood te lachen met een programma dat ze bij ons niet kennen maar het zijn dus bekende mensen dat met de presentator rondrijden in een auto en zingen en dergelijke , echt geweldig! Dat was het weer voor vandaag op naar tomorow ...

21 april : vandaag ga ik op barista cursus , dat is zeer interessant maar de cursus bevat zeer veel theorie dat er op speed tempo wordt uitgerateld. ..
Je kunt je moeilijk voorstellen hoeveel theorie er achter een koffie maken zit , de machines zijn dan ook super duur en vrij ingewikkeld maar ik versta alles en ben door de cursus, jeujjj , daarna ben ik wel kapot van alles te vertalen in mijn hoofd en ga ik naar huis we eten thaise salade vandaag en het smaakt! Binnen 2 weken heb ik een opvolg cursus met veel praktijk om te oefenen maar das dus nog even wachten!

22 april : vandaag gaan we naar de Markt , we kopen er vers fruit en groenten want straks van we dumplings maken , ik ben benieuwd want dat is een nieuwtje ...
We eten er ook iets een aardappelpannekoek met voor mij spek en ei en hun een Vegan versie natuurlijk , lekker lekker ! Daarna nog even naar de winkel waar we super lekkere cupcakes kopen en daarna even een koffie gaan drinken en dan weer naar huis toe ...
Savonds maken we super lekkere noedels en dumplings echt zo jammie ! Dat heeft echt gesmaakt afsluiten met een chocomelk en een stuk chocolade, gezellig babbelen nel dan ons bedje in ...

23 april : vandaag gaan we naar surfers paradise, wegens ik hier al bijna 4 weken ben en nog geen strand heb gezien ...
Het is toch een stukje rijden maar het is hier echt gezellig mooi strand maar ook vele winkeltjes en restaurantjes we drinken een koffie en wandelen wat rond zoeken wat souvenirs en eten een veel te lekkere donut! Daarna rijden we door naar een Vegan hamburgerplace en dat was weeral zeer lekker ...
We zien allemaal figuren rondlopen over de top verkleed en ja hoor het is hier comicon, echt grappig dus we gaan even zien want sommige hun kostuum is echt fantastisch. .. na wat foto's en rondneuzen rijden we terug naar huis om te eten en seves weeral ons bedje in .... morgen om 4 30 u eruit , zo spannend! See jou volgertjes ....