nieuw avondtuur ... Australië eerst Sydney

3 april 2017 - Collaroy, Australië

Na maanden van plannen maken vertrek en we morgens richting Schiphol , alles goed onderweg ,wel wat fille maar dat zijn we gewoon he in ons belgenlandje
Op de luchthaven aangekomen de groep gevonden waarmee we vertrekken, allemaal veel jonger als mij maar iedereen staat er met een grote lach en hun ouders , een verschil met mij natuurlijk met men ventje .... we checken in en mogen daarna nog even met onze familie iets eten of drinken , dan het afscheid. .. valt ons vele moeilijker dan we ons hadden kunnen inbeelden en de vlucht viel me heel zwaar ! Het was gewoon de hel voor mij , al die gedachten in men hoofd ... hoe kan iemand dat alles heeft nu zo haar man , familie , vrienden , huisje , zeg maar heel haar leven achterlaten om naar de andere kant van de wereld te trekken !?
Moeilijke eerste dagen , de groep is super lief en en iedereen is wel fijn , maar wegens ik de enige Belg ben is het verstaan met sommige toch wat moeilijk , en kan ik nog niet echt mezelf zijn . Ik heb nog al een fantastische droge humor wat ze in nederland niet echt begrijpen .

Een dagje stoppe we in Hong kong waar naar mijn mening geen re et te zien is haha ja zure Chinezen , vuile straten en lucht vol smog . Ik ga op stap met een deel van de dames dat was zeker een meevaller maar echt niets voor mij zo'n stad vol Chinezen

De eerste dan na aankomst alles regelen dus naar de bank , winkel , medicare enzovoort ... vind het niet echt geweldig en het weer is niet bepaald fantastisch, maar wat moet dat moet natuurlijk ... nu is alles in orde en kunnen we voort natuurlijk , wat fijn is aan de groep is dat iedereen elkaar echt wel steunt in moeilijke momenten en luistert naar elkaar , wat minder is is dat ik op de kamer lig me 5 zeer jonge dames die vrij veel lawaai maken en wegens ik al zo moe ben en van nature geen geweldige slaper ben, is dit voor mij echt vermoeiend waardoor ik nu op dag 5 nog met een jetlag zit natuurlijk .... ik heb hier al nachten op de gang gezeten bellen met Kimbz men ventje en Iris die mij er gewoon door moeten trekken want ik wouw gewoon terug naar huis vliegen met momenten eerlijk gezegd . Ik heb dit duidelijk onderschat en buiten de natuur vind ik tot nu toe het verschil met België niet zo groot eigenlijk , dus vraag ik me dikwijls af wat ik hier eigenlijk doe .... maar charlotte uit brisbane zij ook geef het nog wat tijd en hostellife zal niets voor jouw zijn , bijna mag ik naar brisbane waar ik ook een eigen kamer en mijn privé terug heb natuurlijk .... dus ik ben benieuwd , deze avond hebben de mannen gekookt voor ons dat was best indrukwekkend wegens we toch een groep zijn van 19 man .

Dagje blue mountains vond ik fantastisch , een hike van een uurtje of 4 door idealistische ongerepte natuur langs 2 mega prachtige watervallen .. gewoonweg fantastisch en uberhoud geweldig , dat heeft mij echt deugt gedaan , ook al ben ik hier niet echt voor getraind , het laatste stuk was moeilijk maar we hebben het overleeft met wat aanmoediging van de mannen van de groep ... Dit is toch meer waarvoor ik naar hier ben gekomen en niet om in een hostel of stad te zitten he ....de meeste van de groep zijn s avonds naar mainley gegaan om uit te gaan , ik heb nog even gezellig bij hun gezeten maar zag dan wel de moment om even alleen op de kamer privé tijd te hebben en lekker vroeg te gaan slapen ... maar natuurlijk wel wakker elke keer er iemand thuis komt .

Dag erna stadswandeling door Sydney , wel mooi maar toch niet echt men ding maar je kan natuurlijk niet uit Sydney vertrekken zonder de opera house te zien , blijkbaar de slechtste architectuur in de wereld zo blijkt ... gaan lunchen in het park maar vandaag weeral regen , en echt al vrij grote spinnen gezien , dat beloofd haha. ..
Ook in 10 jaar niet meer zoveel regen gehad in Sydney dus het geluk straald niet echt men kant uit wegens ik maar 2 vestjes bij heb en dus allemaal zomer kleding .
Maar ja het klaart wat op en gaan verder met onze trip , s avonds nog even gezellig samen zitten , Nederlanders drinken blijkbaar heel graag bier, ik dus niet zoals jullie wel weten maar ik heb ook niet echt de behoefte om te drinken op dit moment , eerst even bekomen van alle overweldigende gevoelens ... ze doen wel hun best om Belgische woordjes te verstaan en vinden ze ook best wel grappig ...
Ik mag Bijna vertrekken naar brisbane en zie het wel zitten , kan ik eindelijk charlotte terug zien en de dag er na beginnen bij men Job ,best spannend wegens ik de mensen nog nooit heb gezien en je dus niet weet wat te verwachten natuurlijk .

Volgende dag gaat bijna iedereen surfen, ik dus niet haha , ze moeten heel vroeg opstaan daarvoor en natuurlijk weeral wakker maar ik ben toch blijven liggen tot 9 00 u en heb men spullen ingepakt en nog wat opzoekwerk gedaan hoe ik het best naar de luchthaven kan gaan morgen , dan mij gaan klaarmaken en lekker gaan ontbijten , het eten vind ik trouwens echt geweldig en de koffie ook daarna ben ik op de gang want das de enige plaats met Wi-Fi beginnen schrijven aan men blog ... seves ga ik met het koppeltje van de groep lunchen , zij zijn ook niet mee gaan surfen dus gezellig , zij zijn ook wat ouder en ver staan mij wat beter dus das wel fijn , want na 4 dagen vertalingen van Belgische woordjes ben ik best vermoeid daar door en eigenlijk heb ik nog bijna geen Engels gesproken waarvoor ik eigenlijk toch ook een stukje hier ben , men taal te verbeteren , nog even en ik spreek vloeiend Hollands volgens de Skype met men bolleke

Morgen vroeg vertrek ik naar brisbane een trip van een uurtje en dan een vlucht van 1,5 uur , ik heb er geen zin in om terug op een vliegtuig te kruipen maar ik zal blij zijn dat ik daar ben , zeker wel ! Charlotte en Chris komen mij halen van de luchthaven dus das heel fijn , en sommige van de groep komen me bezoeken als ze brisbane passeren wegens ik daar toch een tijdje zal zitten. .. spannend wel hopelijk mis ik mijn vlucht niet en voor de rest komt alles wel goed als de plzntrekker dat ik dan ook ben ! Toch moet ik eerlijk toegeven dat 6 maand te hoog gegrepen is voor mij en men ventje en dat ik wss wel wat vroeger naar huis zal komen .... maar wat ik dan thuis moet liggen doen met mijn loopbaan onderbreking is toch ook weer een vraagteken, beslissingen maken i hate it!!!

1. Marijke:
    3 april 2017
    Liefste Eefje je doet dat super goed en wat een mooi verhaal. Ik krijg er aleen maar kiekeboebelen van groetjes rudi en marijke dikke knuffel van ons xxxxxxx
  2. Bolleke:
    3 april 2017
    Je doet dat heel goed liefje, je gaat nog en hele mooie tijd beleven daar vooral genieten van de tijd die ja daar bent en de rest komt wel goed
  3. Eddy:
    4 april 2017
    Het Mieke tracht zoveel mogelijk te genieten de rest is voor later. Dikke knuffel van papa
  4. Karin:
    5 april 2017
    hey lieve schat je doet het goed meid probeer gewoon te genieten van alle mooie momenten daar ,een ervaring dat niet iedereen kan meemaken.je bent goed bezig
    genieten meid dikke knuffel van je make
  5. Fieke:
    Eefje
    Het is fijn voor te lezen wat je daar allemaal aan het bleven bent. Nog eventjes doorbijten het gemis gaat veranderen eens je daar je draai hebt gevonden. Blijf vooral schrijven zo kunnen wij ook meebeleven wat je daar aan het doen bent. Veel mensen zouden jaloers zijn op jouw omdat jij die uitdaging toch durft aan gaan. Dikke knuffel en zoentjes Yes you can
  6. Marijke:
    5 april 2017
    Ja Eefje geniet van de mooie natuur en veel schrijven. Dat ga je goed doen hier is het nog steets het zelvde dagelijkse sleur en jij zit in de mooie naturijk geniet er van schattie groetjes dikke knuffel xxx