Dagje fantastische lombok

22 februari 2017 - Lombok, Indonesië

Opstaan in de natuur ... zalig! Lekker ontbeten, banana pancake mmmmm . We worden weeral geweldig ontvangen, en nog wat tips van fantastische mensen en of we go again .... scootertje op en naar een van de mooiste stranden van lombok kuta .... En wat een geweldige route , echt een super senic drive door de natuur... langs de plaatselijke bevolking die ooh zo Sober leven in kleine hutjes samengebracht met wat kippen en een koe en Ja dat is dan een dorp! Overal spelende kinderen die staan te zwaaien als ze ons zien aanrijden , de verschrikkelijk mooie natuur , aapjes langs de weg ... in een woord een fantastische route!! Maar wat is dat in de verte ? koeien ... veel koeien ? Hele grote koeien ? In het midden van de baan ... wat nu , zijn dat wel koeien ... wat moeten wij nu doen , dus ik vertraag, we beslissen dan toch maar rustig door te rijden langs de koeien dat dan toch buffels bleken te zijn even verder zijn we aangekomen in kuta lombok ... we parkeren en het strand ziet er idealistisch mooi uit ... wat is me dat ... het blauwste water ooit , mooie stranden , super rustig een echt onontdekt paradijs! Het groen is hier ook zo indrukwekkend groen! En een schommel jeujjjjjjj foto tijd !! Kindjes proberen armbandjes te verkopen maar ik betaal liever voor wat fotos we gaan iets drinken bij de plaatselijke ondernemers ... lees kraampje aan het strand. .. ze doen hun best om Engels te spreken en tonen hier ook altijd veel interesse , uiteindelijk waren we een beetje op hoede omdat het toch een moslimland is maar buiten in de grote stad aan de haven en de plaatselijke moskee dat om de paar uur de koran afroept is hier weinig of niets van te merken , blijkbaar na een paar gesprekken mét de lokals blijkt ook dat ze de teksten die afgeroepen worden helemaal niet verstaan want dat is Arabisch en ze spreken Indonesisch dus dat vonden we wel een beetje raar ... maar blijkbaar mogen ze hun kinderen niet naar school sturen als ze geen moslim zijn dus daarmee de sociale druk om dan moslim te zijn denk ik dan! Maar soit! We gaan wat eten , was lekker maar echt alles is hier pikkant ... blijkbaar wilt lombok dan ook Chili peper zeggen in het Indonesisch en groeit dat hier allor! Verklaarde weeral veel haha ... we hebben zin om te zwemmen maar zijn nog net iets te verbrand om nog op het strand te blijven dus gaan naar het dichtst bijzijnde hotelletje en Ja hoor we mogen het zwembad gebruiken met ligstoelen in de schaduw .... zalig! Want het is een verschrikkelijk warme dag ! Na wat chillen , zwemmen en natuurlijk een mihoen goringske trekken we terug de prachtige natuur in ... we stoppen na een half uurtje rijden aan een ander onbekend strandje waar het ook weer op zijn beurt een stukje paradijs is ! We zetten ons in een schattig beach barretje waar Kimbz op haar beurt een mihoen goringske eet , we leren er een meisje kennen van onze leeftijd van Zwitserland die al 3 maand aan het reizen was door Azië en nu in Indonesië, fantastisch! Dus wel veel om over te praten als je mij zoal kent na wat drankjes en wat spelen met de locale kindjes rijden we terug door naar ons hotelletje waar we ons een doucheke nemen en gaan eten , op zijn beurt weer lekker njammmie en dan komt de chef van het hotel bij ons zitten , een zeer gepassioneerde man die heel zijn fantastisch levensverhaal met ons deelt en de reden dat in het hotelletje allemaal jonge mensen werken is omdat ze door hem opgevangen worden en alles geleerd krijgen voor een eerlijke kans in de wereld , een heel mooi ding uiteraard! Hij is dan ook meer dan gelukkig als we met hem op de foto willen het is tot nu toe nog altijd zijn what sap foto na een hele avond leuke gespreken gaan we weeral naar dromenland in ons meer dan geweldig hutje ! We kunnen zeggen dat dit een meer dan gewoon ongelooflijke dag met grandioze mensen was! In een fabelachtige onwerkelijke plek! Ik zou het iedereen aanraden als een must do !

1. Patrick:
    23 februari 2017