to gili T

24 februari 2017 - Niel, België

Opstaan !!! Weeral lekker In de natuur. ... ontbijtje deze keer een lekker omeletje en Kimbz banana pancaces ofcourse we worden uitgewaaid door de fantastische mensen hier, En of we go again , deze keer een lange rit terug naar de haven , eerste stukje mooi rijden door de natuur maar erna wat minder , we komen door een dorp waar het markt is en de mensen zijn zo onder de indruk dat we echt niet normaal worden aangestaard eens daar voorbij oefff even gaan tanken mensen zijn zo onder de indruk , nogmaals als tourist is het een zeer speciale ervaring dat je voor hun zo indrukwekkend bent dan hun voor ons haha ... dan de drukke stad nog door , we stoppen ergens on touristish om iets te drinken en ik heb weeral honger natuurlijk dus een mihoen goringske voor mij hihi voor minder dan 1 euro met water erbij ! Nu verder door naar de haven de brommer inleveren die het goed heeft gedaan met ons 2 grietjes en veel bagage erop en dan wachten op de boot die veel te laat was , dus nog even wandelen langs de kraampjes en we leren een sympathieke jonge man kennen dat op cruiseschepen werkt in bepaalde seizoeneń en dus wonder boven wonder al in Belgie is geweest ... we drinken een vers ananassapje en ik eet kipsate recht van de bbq , de kindjes en oude mensen komen eens loeren naar ons en dan is het tijd de boot op , maar een half uurtje varen en we zijn er 3 prachtige kleine eilandjes naast elkaar , gili wilt dan ook klein zeggen in het Indonesisch , je hebt gili T het touristishe eiland , gili meno waar maar 3 hotelletjes ofzo zijn voor de mensen die eens volledige rust willen op een tropisch paradijs en gili meno een mengeling van de 2 dat ook nog op onze lijst staat ... maar eerst gili T we moeten zware maneuvers doe en over de boot klimmen en door het water en Ja strand ! Mooi mooi strand met wat heel spectaculair is rond elk eilandje een soort van turkuaze doorschijnende oaze helemaal omsingeld rond het eiland , prachtig! Dus op zoek naar ons hotel het eiland heeft een diameter van 11 km dus dat moet wel lukken te voet ... we lopen toch een klein beetje verloren en staan aan het verkeerde hotel met dezelfde naam maar de vriendelijke jongeman wijst ons de weg naar het juiste en Ja bamboo hutjes die een beetje stinken , haha sorry maar het is zo ... uitgebaat door mannekes van 20 ofzo , de bevolking is hier vrij jong omdat jongeren uit lombok hier komen werken door het grote tourisme op het kleine eiland , alles is hier ook wat duurder en heel veel touristen die komen feesten , drinken en Ja ook mushrooms komen nemen ... niet echt ons ding dus! Maar we nemen de fiets en verkennen het eiland stoppen om te eten aan het strand want ik heb zo'n zin in pizza laten onze fietsen hier staan en wandelen wat je kunt noemen de boulevard af , allemaal barretjes , winkeltjes , snorkel gelegenheden want das een van de top activiteiten van het eiland ... we merken dat alles zowat eindige en wandelen terug , we stoppen in een shisa bar en eefje rookt appel shisa en allebei een sex on the beach .. En ja de cocktail he we zitten echt geweldig op kussens op de grond te chillen , ik zie achter mij en zie een koppel mensen van onze groep wandelen , ik ren ereen en iedereen is aangenaam verast .. ze nodigen ons uit bij hun want ze hebben daar een stukje privé paradijs afgehuurd en we gaan mee , de rust van hun familie ligt er heerlijk aan het zwembad en we krijgen direct een rum cola en wat zalfjes voor ons verbrand , ze zijn zo gastvrij en een echte top familie ! Ze nodigen ons uit om mee te gaan dinneren, klinkt goed dus wij volgen ... uiteindelijk gaan we naar de avondmarkt en eten we daar veel lekkers voor weinig geld , want ja hier is het niet bepaald goedkoop .... we wandelen nog wat samen rond en dan scheiden onze wegen alweer , ik en Kimbz gaan naar ons hotelletje, eerst fietsjes oppikken en dan terug want het is al vrij donker ... nog even chillen op ons terrasje met een lekker theetje en dan weer naar dromenland slaapwel lieve volgertjes