Dagje snorkelen en gili's verkennen

13 maart 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Opstaan zo slecht geslapen haha , een lekker ontbijtje en de jongen brengt ons naar de haven waar we gaan snorkelen en een trip met de boot maken naar gili air ...ja boot ! Jullie horen het goed .... eefje gaat de zee in! Iets wat geleden is van dat ik een kind was ,want voor een of andere reden heb ik een panische angst van zeewater ontwikkeld , maar iedereen hier is zo entougast over het snorkelen dus we gaan het gewoon proberen , dont think , just do !

Kimbz ziet het volledig zitten! En wilt graag een reuzeschilpad zien dus de zoektocht begind  ...

We gaan de boot op en of we go .... lekker zalig op de boot de andere mensen vind ik nu niet zo vriendelijk , allemaal omhooggevallen touristen , tja die hebben ze ook overal he ... we krijgen een snorkelmasker en zwemvliezen op maat en Ja in volle zee springen we gewoonweg van boord .

Ja het duurden even voor we het door hadden , en hebben wel wat zeewater gegeten ..bwijk   maar eens we vertrokken waren was het fantastisch! Zo mooi en het gevoel dat je gewoon in de kleine zeemeermin aan het meespelen bent , echt een  geweldige ervaring!  Dus na wat geflipper terug de boot op en de volgende stop terug recht de zee in ... nu gaan we wat verder zwemmen op zoek naar een schildpad en Ja hoor we komen een joekel va  een schildpad tegen ... wouwww  !!!

Daarin varen we door naar gili air om te eten ... het is hier fantastisch mooi en beduidend rustiger en mooier dan het touristish gili T , het eten is wat triestig en we gaan nog een klein stukje wandelen op de gezellige boulevard. Ik eet nog een kippenburger die eigenlijk fantastisch lekker was want ja in Indonesië verwacht je er niet veel van he natuurlijk!

Terug de boot op , nog een stop om te snorkelen, ik pas want het water is hier wild en wegens ik al zo lang niet meer gezwommen heb , vertrouw ik mijn zwemcapaciteiten niet zo maar Kimbz springt erin en merkt de mooiste koraalriffen op ! Ik lig wat te zonnen alle verbranden op het dek , ik ben voor een andere reden elke dag verbrand terwijl ik mij insmeer met factor 50 , geweldig toch ?!

We varen terug naar de haven , alle ja strand dus waar we nog iets gaan drinken en iets klein gaan eten , ons Kimbz kiest voor een mihoen goringske en ik eet iets dat ik mij niet meer herinner eerlijk gezegd ....

Nog wat rondwandelen,naar de winkeltjes kijken en  ons even opfrissen en daarna terug ja je leest het goed gaan eten terug op de markt veel Indonesische specialiteiten voor weinig geld , zoals de locals het doen daarna nog een desertje gaan eten choco pannenkoekjes met banaan en  een lekkere cocktail , altijd een toppertje niet !?

Daarna terug naar ons terrasje en een lekker theé'tje en gaan slapen maar het begind te regenen en Jep recht op ons bed , dus even de kamer herstructureren en we kunnen  doke doen , morgen terug met de fastboot naar bali in een rechtsreeks rit dus das een meevaller !