of to lombok

17 februari 2017 - Niel, België

Deze morgen vertrekken we na ons ontbijt naar de haven met onze backpack , ze komen ons oppikken om 8 00 u maar troubles in Paradise , Kimbz is niet lekkker en ik ben niet normaal verbrand , mijn voeten enkels zijn helemaal opgezwollen en ik geraak amper en met veel pijn men schoenen in maar wat moet dat moet ... dus toch de taxi in en Ja hoor het was geen geweldige rit ocharme kimbz eens aangekomen inchecken voor de boot maar ze wordt echt niet lekker en een rij vol onbeleefde Chinezen voor het toilet dus aanschuiven maar , ik zie ze een beetje wegdraaien dus laat ze zitten en schuif in haar plaats aan , eindelijk haar beurt en ik let even op de spullen ... Daarna de boot op en ze kan even slapen en een beetje bekomen , we stoppen aan nussa lemborgan waar het prachtige water ons wel kan bekoren en varen daarna door naar lombok . Daar huren we een scootertje waar we lang op moeten wachten maar uiteindelijk komt het wel slot ! Op naar selong belanak dat is toch een heel einde rijden met iemand dat ziek is maar ja , of we go , we stoppen een keertje om benzine , bij een oude man die letterlijk recht sprong als hij ons zag en er even niet goed van was touristen zijn ze hier duidelijk niet gewoon , heel de weg staan mensen te kijken en kinderen en oudjes te zwaaien, geweldig toch !... het eerste uurtje was vrij onaangenaam rijden wegens het allemaal stad was en vrij druk overal maar daarna de natuur in ... bergen op , Bergen af , de banen zijn overal in vrij goede staat dus dat is een meevaller , we stoppen nog eens om te tanken , ze spreken geen woord Engels maar het lukt wel , we nemen er even een pauze en de lokals komen even een babbeltje slagen , alle de enige persoon die een beetje Engels spreekt , ze geven ons wat tips en dat we voorzichtig moeten zijn, maar dat lukt wel he we rijden het laatste uurtje en het begind toch zwaar te worden zo'n lang stuk alleen rijden op een volgepakte scooter maar we hebben door dat we al een tijdje gevolgd worden .... shit wat nu ? We stoppen aan een meer waar mensen staan te vissen en dergelijke en doen alsof we foto's aan het trekken waren , maar laten duidelijk merken dat we hem opgemerkt hadden , hij stopte iets voor ons , een oudere man , we denken dat hij uit was op onze backpacks rekening houdende dat de mensen hier niets hebben... ik twijfel nog om hem gewoon aan te spreken wegens hier nog mensen zijn en we rijden toch meer en meer in the midle of nowhere .... maar rijden dus door , en al een geluk we houden het goed in het oog maar hij is gestopt met ons te volgen , oeffff . We zijn er bijna mooie groene bossen en in de verte van op de berg kan je de mooie zee zien en Ja we zijn er , we parkeren , een jong meisje loopt kei entougast naar buiten en in haar beste engels neemt ze ons mee naar binnen laat ze ons kei schattig geweldige gazebo zien om in te slapen , ze zijn super geïnteresseerd in ons , ik denk dat ze echt niet veel Europeanen over de vloer krijgen , en wilt voor ons een welkomstdrankje maken .... Daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk even bekomen van de lange rit , Kimbz ziet er al beter uit en hier kun je zo genieten van de rust ! Zalig gewoon ! Ze ziet het toch zitten om even naar het strand te gaan dus de brommer op en 5 min verder is een geweldig on toeristisch strand , de mensen zijn wederom zeer geïnteresseerd en vooral in mijn witte haren , dat zijn ze daar echt niet gewoon heb ik de indruk , in bali vroegen ze er wel eens achter en wouden ze op de foto soms maar hier is het helemaal indrukwekkend haha we wandelden het strandje af , mensen dat gaan varen en kindjes dat in hun bloodje in de zee spelen , mensen dat koken op het strand.En daar in hutjes wonen ... allemaal zo puur .... ik eet daar een mihoen goringske haha suprice duidelijker pikanter dan bali maar geweldig lekker. Kimbz laat haar maagje nog even rusten , en daar zijn de hondjes , ik geef ze de overschot van mijn eten en daarna terug naar ons hotel alle hutje waar we nog even chillen en genieten van de rust , een geweldige locatie en super aardige mensen , we krijgen er avondeten en iedereen staat ons bij met de keuze haha ik had een steak op een lomboks natuurlijk , maar ik dacht och ja we proberen het eens en Kimbz een groenten soepje zodat haar maag nog wat kan bekomen , de steak , dat niet echt een steak was natuurlijk meer wel super maar echt super lekker en pikant ! Kimbz haar soepje viel wat tegen wegens het vissoep was denken we ipv groentesoep maar ze had toch nog geen zin om te eten dusja , de mensen hier slagen graag een babeltje en zetten hun erbij en vertellen gewoon gezellig over hun leven en hebben voor ons ook een heleboel vrage klaar ... Lekker gezellig toch ?! Maar het was een zeer zware en indrukwekkende dag dus stilletjes aan ons bedje in ... nog altijd zot verbrand.... goed insmeren dus , we lopen dan ook al een hele dag als hippies rond met een flodderbroek en of sarongs omdat we gewoon even de zon moesten meiden vandaag maar nu doke doen in ons geweldig hutje ... slaapwel lieve vriendjes