Moreton island

23 mei 2017 - Moretoneiland, Australië

24 april l : zeer vroeg gaat men wekker af deze morgen, half 5 want ik heb om half 6 een bus om daar opgepikt te worden om naar de haven gebracht te worden ...
Ik meet Christel mooi op tijd en op naar de haven waar we de boot naar moreton island nemen , we checken in en alles is goed geregeld, de boot op en 75 min varen naar het eiland ..
Eens aangekomen is het prachtig mooi , witte stranden , palmbomen , mooie helderblauwe oceaan , echt een paradijsje! maar het is best nog vroeg en frisjes dus we gaan samen ontbijten want onze kamer is nog niet klaar en daarna gaan we al een van onze activiteiten doen een tour met de segway op het strand , best wel vies hoor zo een machine dat rijd op u houding en gewichtsplaatsing .
Daarna kunnen we onze kamer in ,zo zalig pressies echt op vakantie , een mooie grote kamer , een terrasje een keuken , alles erop en eraan ...
Deze middag gaan we een spaghetti bolonaise eten en daarna kajakken op de zee , voor de mensen die mij kennen weten dat activiteiten op de zee echt mijn ding niet zijn ,haha licht uitgedrukt he , en dan nog kajakken, niet geweldig he liefje !?.. trouwens iets you not me
Maar we gaan het proberen , gewoon doen !! en ja eigenlijk lukt het best goed met Christel ,maar met zo'n sterke golven op het water amai , goed voor onze biceps.
Daarna lekker een beetje zonnen terwijl we op het strad liggen zien we ineens aan de rand van het water 2 vinnen voorbij zwemmen , omg! Dat zijn toch geen haaien ?!
We gaan kijken , nee hoor gewoon dolfijnen bijna op het strand , echt zo amazing , niet normaal! Het is 6 00 u en dat wilt zegge dolfijnen voederen tijd
, wouwww wat een prachtige grote beesten van dichtbij en zo intelligent. ..best wel spannend een visje in de hand , tot de knieën in het water en hopla , dolfijnen blij ...
Daarna eten we een pizza en gaan we slapen want wij zijn kapot!

25 april : lekker uitslapen een boterham met kaas en om 10 00 u is het snorkel tijd , waar moreton island om bekent staat want hier liggen scheepswrakken in het water waar heel erg veel vissen en schildpadden en zelfs haaien zwemmen , maar alleen brave als we der mens mogen geloven ...
Dus wetsuits aan omdat het vrij ver in zee is en vrij koud en dan de boot op , we varen een stukje en de zee is vele wilder als gisteren , dus de bedoeling in met een groep van 8 man en 2 begeleiders om de scheepsvrakken 15 stuks af te zwemmen op zoek naar koraal , vissen , schildpadden enzovoort ik spring het water in en vind het veel te wild en te zwaar om heel dat stuk van 40 min af te zwemmen dus ik ga al vrij snel terug de boot op haha , mja ik heb het geprobeerd he ...
Daarna lichtelijk onderkoeld gaan we lekker niets doen en zonnen jeujjj en echt zalig , dat had ik echt nodig , lekker warm int zonnetje en toch eên heerlijk briesje , echt awesome , daarna een lichte lunch en een rum cola en dan met veel spijt in onze hartjes terug de boot op naar brisbane , terug aan de haven de u er bestellen die is er al 6 min later en dan terug naar Christel haar hostel , ondertussen krijg ik telefoon van Chris dat ze mij daar komen oppikken , zalig toch ! Zo'n schatjes van mensen echt , ik wordt hier verwent! Eens thuis lekker douchen want ik ben een wandelende zandbak hihi en een film je en bedje in .

26 april : lekker niets doen vandaag alle wel werk zoeken natuurlijk en wat wassen enzo , niets speciaal eigenlijk ...

27 april: vandaag is de dag dat ik gebeld wordt door ons mama om te zegen dat vava een hartinfarct heeft gekregen ...
Ik wist echt niet wat doen en mijn eerste instinct was om meteen naar huis te gaan , de famillie heeft gezegd dat ze hem konden reanimeren en dat ik gewoon niet moest panikeren en even moest afwachten ... mama en ik skypen en ik kan vava nog een keertje zien op op de Skype toen hij er even bij was , ja ik bel bolleke wakker want die wist nog van niets en was gewoon in shock, ja wat moet ne mens daarop zeggen .... Ik probeer te luisteren naar mijn famillie en Iris en het even te relativeren, als er iets veranderd gingen ze me bellen en ik hoor niets meer ....
Charlotte en ik hadden een fijne dag en ik had omdat ik het eens wou mijn haar roze gekleurd samen met Charlotte, we hadden veel plezier en dat is snel omgeslagen na zo'n nieuws ...

28 april : Een normaal chill dagje , maar een hoofd vol zorgen , het uren verschil is verschrikkelijk en zodra bolleke wakker is beld hij om te zeggen dat hij bij vava is geweest de dag ervoor s avonds , samen met mijn broers en partners om afscheid te nemen met de vraag of ik ons mama had gehoord ...
Ja nee dus , blijkbaar gaat het echt niet goed en na onderzoek bleek dat 70 procent van zijn aders dicht zaten en volgens bolleke zag hij er verschrikkelijk uit , ik probeer positief te blijven en niet meteen het erigste te denken maar das zeer moeilijk , mijn ouders hebben me niets laten weten omdat ze me niet willen belasten maar komaan nu zit ik hier aan de andere kant van de wereld helemaal alleen en ik kan zelfs geen afscheid nemen .... dus ik vraag bolleke om contact op te nemen met onze verzekering om te kijken wat de opties zijn en we hebben geluk want ze willen me naar huis vliegen, maar de terugvlucht moet ik zelf betalen , oke ja dan doen we dat he .
ook geen lachertje want voor mijn lichaam zo kort over en weer vliegen constant is zeer belastend , dus iedereen zei tegen mij denkt daar goed over na ...
Maar ik kan hier niet gewoon zitten zitten op deze manier he , ik wil bij mijn ventje en famillie zijn !!
Ik heb zeer veel steun aan Charlotte & Chris en Iris dat al een paar keer heeft geskyped en me helpt alles op een rijtje te zetten .
Ja telefoon van papa ze zijn gebeld door het ziekenhuis en hij klinkt in paniek , nee toch he ...
Een sms vava is overleden en ik stort gewoon in! Ik kan gewoon niet meer , waarom heb ik nu geen afscheid kunnen nemen ik bel naar bolleke maar die zit op het werk natuurlijk en ik bel met Iris en ja ze zegt als je denkt dat je spijt gaat hebben dat je er niet bij bent dan vlieg je gewoon naar huis maar doe even rustig en denkt erover na ... bolleke belt en probeert zijn verdriet te verstoppen maar ik zie gewoon de pijn in zijn ogen we babbelen wat en ja ik beslis toch om naar huis te komen maar hoe zoiets werkt met de verzekeringen ik zou het echt niet weten , dus ik probeer me sterk te houden en bel met de verzekeringen , die helpen me super goed en regelen alles voor me , ik hoop dat ik optijd thuis ben . Ik bel met de mama en die is gebroken , ondertussen komt chris thuis en die zie me natuurlijk Wenen en probeert me te troosten maar ja dat zijn de dinge in het leven waar we niets aan kunnen veranderen he ....
Ik krijg telefoon van de verzekeringen en ze kunnen me zaterdag al naar huis vliegen dus zondag zou ik al thuis zijn , het ga allemaal zo snel ik verschiet ervan .
ik bel bolleke en mama en ik zie de opluchting in hun ogen niemand wou het zeggen maar ze zijn blij dat ik wat kan komen helpen met ons moeke , maar ja een hele begrafenis moet geregeld worden en iedereen is zo verdrietig . het breekt men hart gewoon! Dus alles nu voorbereid voor een terugvlucht van bijna 30 uur ...
Charlotte komt thuis na haar werk met een vego bar om mij te troosten echt zo lief! We babbelen veel en ik probeer wat te slapen morgen wordt een zware dag ...

29 april : vandaag moet Charlotte werken en Chris de schat dat hij is rijd met mij nog naar de winkel enzo om nog wat dingen te kopen om mee naar huis te nemen , naar een indian resteau tje voor my favorite food here te eten en doet me s avonds naar de luchthaven, Ik mag mijn 2 pollen kussen met vrienden zoals hun beide!
De terugweg begind ik probeer zoveel mogelijk te slapen en neem een slaappil en schrijf ook een tekst voor op de begrafenis voor te laten lezen uit mijn broers en mijn naam want zun zagen dat echt niet zitten , alle ja zoveel emoties , wat doe je er mee ....

30 april : aangekomen , de taxi wacht op mij en ik kan niemand sms want mijn Australische sim kaart steekt nog in men telefoon , hij zet me thuis af en we zijn zo blij om elkaar te zien , eigenlijk terug samen , dan een sms van ons anais en ons mama of ik al thuis ben dus zij zijn onderweg en we bespreken het een en ander maar het is zo een fijn weerzien, wat een vermoeiende dag , nog even naar ons moeke en die lijkt het helemaal niet te begrijpen , maar ik ben zo blij dat ik toch bij men famillie kan zijn nu ....en gewoon in de armen van men ventje te liggen en samen Chinees te eten voor de tv ....