Vrije dag ubud

1 februari 2017 - Ubud Palace, Indonesië

Een vrije dag ... weeral lekker vroeg wakker , ontbijtje en even bespreken wat we gaan doen .. Eens gaan horen om een scootertje te huren , dat was direct in orde voor maar 70 000 roepia en of we go! Even wat gesukkeld met de pikkel , kiekens dat we zijn en de baan op , wat een zaligheid ... lekker windje,  zalig rondrijden en frist thinks first naft ... hoe tanken ze hier eigenlijk ? na een paar keer gestopt en wat rondzien en bam een super klein standje met een oude man die geen Engels spreekt maar wel doorheeft dat hij er benzine in moet doen haha 6000 roepia voor een volle benzinetank en we gaan verder met onze roadtrip , hoe verder uit het centrum we rijden hoe mooier alles wordt , en ja mooie mooie groene rijstvelden , we stoppen even om er iets te drinken bij een kleine bar buiten met een fantastisch uitzicht. .. wouw ... maar na wat rondhangen gaan we weer verder met onze route ... na een tijdje rijden worden de banen kleiner en Bergen hoger , meer natuur ... we zijn gewoon door de jungle aan het rijden , spannend  en ja hoor zonder te missen komen we aan bij het olifanten reservaat , we kiezen bij de kassa om ze gewoon te voederen en niet om erop te zitten we vonden dat heel duur om gewoon 15 min toertjes te lopen al zittend op een olifant ... maar wouw wat een prachtige fantastische dieren , een man van het reservaat begeleid ons , geeft wat uitleg over de dieren en dan mochten we ze voederen , nog nooit zoiets gedaan dus best spannend hoor! Haha echt geweldig,  zo'n rare tong en we hebben echt geweldige foto's , voor de rest valt hier niet veel te zien dus er na even iets drinken en dan weer terug richting ubud .we komen onderweg terug langs de wondermooie rijstvelden en stoppen er weer , deze keer om iets te eten met een mooi uitzicht , bij het parkeren spreekt een aardige balinees ons aan en we gaan bij hem eten , lekkere mihoen goring , de man vertelt over zijn leven daar , een hele gevoelige vriendelijke man die ons ook wat heeft geholpen met de streek info en vele verhalen bij zich had , toen we doorgingen wou ik hem een fooi geven maar die wou hij niet aannemen , en toch het was duidelijk te merken dat die man niet echt iets had ... even iets om na te denken toch ?! Nu verder richting ubud eens terug in het centrum best wel druk op de baan we passeren het monkey forest en beslissen er te stoppen , 2000 roepia inkom en wou .... zo veel apen , echt geweldig !! Voor 2 keer niks kan je bananen kopen en de vrouw helpt je dan met de aapjes terwijl ik aapjes zit te voederen , trekt men vriendin fotos en ineens een gil .... ze verschoot zo hard van een aap dat uit het niets op haar sprong dat ik bijna op de grond lag van het lachen en alle omstaanders verschoten lekker mee , geweldig toch! Eens wat foto's getrokken wandelen we verder door en wouwie , prachtige  tempels , bruggen , beelden vergroeid met mos , we waren precies in jungle book , echt fantastische taferelen ...Eens uitgewandeld begeven we ons naar onze brommer en terug naar ons hotelletje een beetje verder op . Terug aangekomen zonder een keer verloren te rijden trouwens ;) eindelijk zwemmen ! We komen een van onze groepsgenoten tegen die ons wist te vertellen dat er nog een 2e zwembad is met zicht op de jungle , dus even checken natuurlijk en wooooow een infinity pool met een awesome uitzicht dus even zwemmen en in slaap vallen aan het zwembad . Daarna even douchen en terug de scooter op naar een restaurantje in de buurt een lekkere pizza eten en Balinese wijn proeven , echt super zoet , dan nog een klein stukje verder rijden en een dessertje gaan eten , banaan in een korstje met 3 verschillende smaken njam njam ....Daarna terug naar ons hotelletje en ineens zien we een vrouwtje omhoog springen , ja hoor een slang , OMG OMG doorrijden!!! Het was geen grote maar toch de dees is weg dan hoor! Haha . Aangekomen in ons hotel zitten een deel van onze groep nog iets te drinken , op vraag zetten we ons er even bij , nog even bijkletsen over onze dag en of we go ... ons bedje in morgen weeral vroeg dag! Maar wat een fantastische dag , een echte beestenboel haha gewoonweg zalig!